Tot op het moment van samenwerking richtte Sensoterra zich voornamelijk op verspreiding van informatie door traditionele kanalen. Zo werden er vele conferenties en trade shows bezocht om het product aan te prijzen, onder de toch wat meer conservatieve gebruiker. Deze persoonlijke touch bleek zeer doeltreffend te zijn, maar zoals vele ondernemers gooide covid-19 roet in het eten. Dit zorgde ervoor dat er snel geschakeld moest worden. Innovatie is geweldig, maar volgt elkaar ook gauw op. Hoewel zij zich als een van de eerste grondleggers positioneerde, bleek concurrentie constant op de loer te liggen. Hierdoor werd het van grootst belang om het zoekvolume te winnen in de meest prominente markten voor Sensoterra, namelijk de Verenigde Staten en Europa. Waarbij naast optimalisatie van hun huidige website, om zo de organische groei aan te sporen, ook actief werd gewerkt met advertenties via verschillende platformen zoals Google Ads, LinkedIn en Facebook. Dit bleek zeer succesvol, want zelfs onder een wereldwijde lockdown waarbij compleet van strategie werd veranderd zorgde deze digitale marketingstrategie voor een stijging aan verkeer en omzet.