... ONZE SERVICES

Strategie
Web development
SEO / SEA

SMM
Content

- Strategie - Web development - SEO/SEA - SMM - Content

Sensoterra

Sensoterra wordt gedreven door een missie om minder waterverspilling tegen te gaan in de landbouw. Zo’n 80% van al het verse water in de wereld wordt gebruikt voor de landbouwsector en met het huidige beleid op irrigatie wordt 60% hiervan verspild door verkeerd beleid. Dat kan anders! Innovatief als zij zijn ontwikkelde Sensoterra een slimme bodemvochtmeter die gebruikers eenvoudig inzicht geeft in hun praktijken!

Impressie

Strategie

Da’s best gaaf natuurlijk! Wij staan helemaal voor duurzaamheid en als de combinatie dan ook nog gemaakt kan worden met technologie is dat te gek. Sensoterra vroeg om ons mee te denken over hun positionering op de digitale markt en samen gingen we aan de slag om hun missie onder de aandacht te brengen!

Web Development

Voor Sensoterra gingen we aan de slag met hun voornaamste platform van gebruik, de website. Hoewel dit voornamelijk dient als informatief kanaal voor derden die opzoek zijn naar een dergelijke oplossing, is het zaak dat constant up-to-date blijft. Hoe zorgen we er gezamenlijk voor dat de relevantie hoog blijft? Zodat de organische groei van nieuwe geïnteresseerde wordt aangespoord maar ook de huidige bezoeker uitgenodigd om terug te komen. Daarnaast moet het kanaal voldoende mogelijkheden bieden tot interactie. Bij een innovatief product als dat van Sensoterra ontstaan er veel vragen, opmerkingen maar ook ideeën die snel een efficiënt beantwoord moeten worden.

SEO / SEA / SMM

Tot op het moment van samenwerking richtte Sensoterra zich voornamelijk op verspreiding van informatie door traditionele kanalen. Zo werden er vele conferenties en trade shows bezocht om het product aan te prijzen, onder de toch wat meer conservatieve gebruiker. Deze persoonlijke touch bleek zeer doeltreffend te zijn, maar zoals vele ondernemers gooide covid-19 roet in het eten. Dit zorgde ervoor dat er snel geschakeld moest worden. Innovatie is geweldig, maar volgt elkaar ook gauw op. Hoewel zij zich als een van de eerste grondleggers positioneerde, bleek concurrentie constant op de loer te liggen. Hierdoor werd het van grootst belang om het zoekvolume te winnen in de meest prominente markten voor Sensoterra, namelijk de Verenigde Staten en Europa. Waarbij naast optimalisatie van hun huidige website, om zo de organische groei aan te sporen, ook actief werd gewerkt met advertenties via verschillende platformen zoals Google Ads, LinkedIn en Facebook. Dit bleek zeer succesvol, want zelfs onder een wereldwijde lockdown waarbij compleet van strategie werd veranderd zorgde deze digitale marketingstrategie voor een stijging aan verkeer en omzet.

Content

Met het oog op verspreiding van informatie onder potentiële gebruikers, richten wij ons ook op een effectieve maar bovenal informatieve contentstrategie. Hierin keken we naar relevantie binnen de markt en zorgde we voor frequente verspreiding van artikelen die relevant waren om het perspectief van landbouwers enigszins te verschuiven. Door uitvoerige analyse van zoekwoorden en Buyer Persona merkte we ook een verschil in benadering van culturen en daarin hun opvattingen rondom thema’s als duurzaamheid en besparing. Zo bleek dat bepaalde regio’s in de Verenigde Staten minder gevoelig waren artikelen en content gericht op duurzaamheid, maar al gauw werden geënthousiasmeerd wanneer het ging om grote besparing rondom kosten. Dit bleek een belangrijke verandering te zijn in de opvatting en communicatie van Sensoterra die tot dan toe voornamelijk gedreven werd door Social Developmental Goals als zijnde startup in de ecosferen.

Wij werken o.a. voor

Wij werkten samen met kleine ondernemers, startups, scale-ups, corporates en verenigingen. Daarin werden we altijd geïnspireerd door het enthousiasme van de betrokkenen. Samenwerken doen we dan ook op alle niveau’s, van klein tot groot.

Wij werken o.a. voor

Wij werkten samen met kleine ondernemers, startups, scale-ups, corporates en verenigingen. Daarin werden we altijd geïnspireerd door het enthousiasme van de betrokkenen. Samenwerken doen we dan ook op alle niveau’s, van klein tot groot.

… SLUITEN

Benieuwd wat we voor
jou kunnen doen?
Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.
Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.
Wat is jouw bedrijfsfilosofie?

… SLUITEN

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.
Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?
Laat je gegevens achter en wij nemen contact met je op.
Zullen we je terugbellen?
Laat je telefoonnummer achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
Wat is jouw bedrijfsfilosofie?