User Experience (UX), ofwel gebruikerservaring, is de wijze waarop de gebruiker omgaat met het product op het gebied van gebruiksgemak, toegankelijkheid en wenselijkheid. Bij het maken van de beste keuzes op het gebied van interactie design, zetten we jouw klanten op de eerste plaats. Keuzes worden niet langer meer gemaakt vanuit de eigen beleving, maar keuzes worden volledig gevalideerd. Zo zijn niet de subjectieve ervaring van de belanghebbende, zoals de opdrachtgever en de ontwerper toonaangevend, maar betrekken we de (potentiële) doelgroep in het gehele proces.
Digitale transformatie
Tijdens de Digitale Transformatie van jouw bedrijf creëren we een merkervaring waarin alle ontwerp keuzes gevalideerd worden in samenwerkingsverband met jou, je team en jouw (potentiële) doelgroep. Zo is design niet langer, alléén, een kwestie van esthetiek maar speelt deze volledig in op de behoefte van de klant. We doen diepgaand inzicht op in de voorkeuren en drijfveren van jouw doelgroep wat resulteert in een online ervaring die staat voor optimaal gebruikersgemak.
In de laatste jaren, is de rol van ontwerper dusdanig verandert dat wij ons constant bewust moeten zijn van nieuwe ontwikkelingen. Één daarvan is het gebruikersgedrag op jouw platform of website. In plaats dat we gebruikers forceren zich te conformeren tot ontwerp of ervaring, denken we na over fundamentele psychologische trekken die gaan over gedrag en interactie.
Ontwerpgerichte aanpak
Met onze ontwerpgerichte aanpak geven we meer dan alleen een gezicht achter het merk. We zijn in staat design systematisch te toetsen bij de doelgroepen en stakeholders om ervoor te zorgen dat we door een iteratief proces bij het optimale eindresultaat komen.
Door te werken met gevalideerde resultaten onderwerpen we design niet langer aan enkelvoudige subjectiviteit en toevalligheden maar gaan we resultaatgericht te werk, zodat jouw nieuwe applicatie, platform of website een duurzame investering is en geen kostenpost.
Aan de hand van vijf verschillende fases pakken we het ontwerp van het platform aan. Zo werken we van de onderzoeksfase naar analyse waarin we ideeën en wensen kenbaar maken van de verschillende betrokken partijen. Hierin houden we rekening met interne stakeholders en de (potentiële) klanten.Â
Door de inzichten die we opdoen uit onder meer interviews en marktonderzoek, werken we toe naar de eerste conceptuele ideeën om uiteindelijk tot een gedetailleerd gevalideerd ontwerp en visueel merkverhaal te komen.
Onderzoek
Analyse
Prototype
Design
Oplevering
Onderzoek
Analyse
Prototype
Design
Oplevering
OM JOU TE INFORMEREN
Hoe je met effectief UX design e-mail marketing optimaliseert
Staat e-mail marketing op het punt om uit te sterven? Vraag het een gemiddelde consument, en je zult misschien schrikken van het antwoord. Mailproviders worden namelijk steeds efficiënter in het wegstoppen van reclamemails. Betekent dit dat het tijdperk van de e-mailmarketing ten einde is? Zeker niet.
Het UX perspectief voor E-commerce: de belangrijkste leerpunten voor een webshop
Handel verandert de maatschappij. De manier hoe consumenten goederen verhandelen heeft een enorme invloed op ons dagelijks leven. Het bepaalt in grote mate wat we willen, waar we het zoeken en hoe we keuzes maken om iets te kopen. Digitale platforms en webshops zijn niet meer weg te denken uit ons leven. E-commerce is de toekomst van het winkelen.Â
Waarom een landingspagina je belangrijkste aanbod moet bevatten
Wat is nou de beste manier om leads te converteren naar klanten? We hebben al vaker benadrukt hoe belangrijk conversie optimalisatie is. Dit is waar UX design allemaal om draait. De digitale omgeving moet zo aantrekkelijk mogelijk zijn. Om leads te laten converteren naar klanten, moeten we bij het begin beginnen. En dat is de landingspagina.Â
Hoe je met een Customer Journey Map het maximale uit je UX haalt
Wat is de allerbelangrijkste tool voor een UX designer? Het is niet een computer, een softwareprogramma en ook niet Photoshop. Zonder deze tool komt een UX-designer nergens. Het proces kan niet eens van start gaan. We hebben het over de Customer Journey Map.Â
Hoe je met effectief UX design e-mail marketing optimaliseert
Staat e-mail marketing op het punt om uit te sterven? Vraag het een gemiddelde consument, en je zult misschien schrikken van het antwoord. Mailproviders worden namelijk steeds efficiënter in het wegstoppen van reclamemails. Betekent dit dat het tijdperk van de e-mailmarketing ten einde is? Zeker niet.
Het UX perspectief voor E-commerce: de belangrijkste leerpunten voor een webshop
Handel verandert de maatschappij. De manier hoe consumenten goederen verhandelen heeft een enorme invloed op ons dagelijks leven. Het bepaalt in grote mate wat we willen, waar we het zoeken en hoe we keuzes maken om iets te kopen. Digitale platforms en webshops zijn niet meer weg te denken uit ons leven. E-commerce is de toekomst van het winkelen.Â
Hoe je met effectief UX design e-mail marketing optimaliseert
Staat e-mail marketing op het punt om uit te sterven? Vraag het een gemiddelde consument, en je zult misschien schrikken van het antwoord. Mailproviders worden namelijk steeds efficiënter in het wegstoppen van reclamemails. Betekent dit dat het tijdperk van de e-mailmarketing ten einde is? Zeker niet.