User Experience (UX), ofwel gebruikerservaring, is de wijze waarop de gebruiker omgaat met het product op het gebied van gebruiksgemak, toegankelijkheid en wenselijkheid. Bij het maken van de beste keuzes op het gebied van interactie design, zetten we jouw klanten op de eerste plaats. Keuzes worden niet langer meer gemaakt vanuit de eigen beleving, maar keuzes worden volledig gevalideerd. Zo zijn niet de subjectieve ervaring van de belanghebbende, zoals de opdrachtgever en de ontwerper toonaangevend, maar betrekken we de (potentiële) doelgroep in het gehele proces.
Digitale transformatie
Tijdens de Digitale Transformatie van jouw bedrijf creëren we een merkervaring waarin alle ontwerp keuzes gevalideerd worden in samenwerkingsverband met jou, je team en jouw (potentiële) doelgroep. Zo is design niet langer, alléén, een kwestie van esthetiek maar speelt deze volledig in op de behoefte van de klant. We doen diepgaand inzicht op in de voorkeuren en drijfveren van jouw doelgroep wat resulteert in een online ervaring die staat voor optimaal gebruikersgemak.
In de laatste jaren, is de rol van ontwerper dusdanig verandert dat wij ons constant bewust moeten zijn van nieuwe ontwikkelingen. Één daarvan is het gebruikersgedrag op jouw platform of website. In plaats dat we gebruikers forceren zich te conformeren tot ontwerp of ervaring, denken we na over fundamentele psychologische trekken die gaan over gedrag en interactie.
Ontwerpgerichte aanpak
Met onze ontwerpgerichte aanpak geven we meer dan alleen een gezicht achter het merk. We zijn in staat design systematisch te toetsen bij de doelgroepen en stakeholders om ervoor te zorgen dat we door een iteratief proces bij het optimale eindresultaat komen.
Door te werken met gevalideerde resultaten onderwerpen we design niet langer aan enkelvoudige subjectiviteit en toevalligheden maar gaan we resultaatgericht te werk, zodat jouw nieuwe applicatie, platform of website een duurzame investering is en geen kostenpost.
Aan de hand van vijf verschillende fases pakken we het ontwerp van het platform aan. Zo werken we van de onderzoeksfase naar analyse waarin we ideeën en wensen kenbaar maken van de verschillende betrokken partijen. Hierin houden we rekening met interne stakeholders en de (potentiële) klanten.
Door de inzichten die we opdoen uit onder meer interviews en marktonderzoek, werken we toe naar de eerste conceptuele ideeën om uiteindelijk tot een gedetailleerd gevalideerd ontwerp en visueel merkverhaal te komen.