User Experience (UX), ofwel gebruikerservaring, is de wijze waarop de gebruiker omgaat met het product op het gebied van gebruiksgemak, toegankelijkheid en wenselijkheid. Bij het maken van de beste keuzes op het gebied van interactie design, zetten we jouw klanten op de eerste plaats. Keuzes worden niet langer meer gemaakt vanuit de eigen beleving, maar keuzes worden volledig gevalideerd. Zo zijn niet de subjectieve ervaring van de belanghebbende, zoals de opdrachtgever en de ontwerper toonaangevend, maar betrekken we de (potentiële) doelgroep in het gehele proces.

Doelgroep onderzoek

Digitale transformatie

Tijdens de Digitale Transformatie van jouw bedrijf creëren we een merkervaring waarin alle ontwerp keuzes gevalideerd worden in samenwerkingsverband met jou, je team en jouw (potentiële) doelgroep. Zo is design niet langer, alléén, een kwestie van esthetiek maar speelt deze volledig in op de behoefte van de klant. We doen diepgaand inzicht op in de voorkeuren en drijfveren van jouw doelgroep wat resulteert in een online ervaring die staat voor optimaal gebruikersgemak.

In de laatste jaren, is de rol van ontwerper dusdanig verandert dat wij ons constant bewust moeten zijn van nieuwe ontwikkelingen. Één daarvan is het gebruikersgedrag op jouw platform of website. In plaats dat we gebruikers forceren zich te conformeren tot ontwerp of ervaring, denken we na over fundamentele psychologische trekken die gaan over gedrag en interactie.

Vijf fases

Ontwerpgerichte aanpak

Met onze ontwerpgerichte aanpak geven we meer dan alleen een gezicht achter het merk. We zijn in staat design systematisch te toetsen bij de doelgroepen en stakeholders om ervoor te zorgen dat we door een iteratief proces bij het optimale eindresultaat komen.

Door te werken met gevalideerde resultaten onderwerpen we design niet langer aan enkelvoudige subjectiviteit en toevalligheden maar gaan we resultaatgericht te werk, zodat jouw nieuwe applicatie, platform of website een duurzame investering is en geen kostenpost.

Aan de hand van vijf verschillende fases pakken we het ontwerp van het platform aan. Zo werken we van de onderzoeksfase naar analyse waarin we ideeën en wensen kenbaar maken van de verschillende betrokken partijen. Hierin houden we rekening met interne stakeholders en de (potentiële) klanten. 

Door de inzichten die we opdoen uit onder meer interviews en marktonderzoek, werken we toe naar de eerste conceptuele ideeën om uiteindelijk tot een gedetailleerd gevalideerd ontwerp en visueel merkverhaal te komen.

Fase 1
Onderzoek
Fase 2
Analyse
Fase 3
Prototype
Fase 4
Design
Fase 5
Oplevering
Fase 1
Onderzoek
Fase 2
Analyse
Fase 3
Prototype
Fase 4
Design
Fase 5
Oplevering
Gratis quickscan

Weten hoe jouw merk scoort?

Blogartikelen

OM JOU TE INFORMEREN

It seems we can't find what you're looking for.

Waarom Wix geen goed idee is voor jouw nieuwe website

Als ondernemer aan de slag met standaard website bouwers als Wix lijken de perfecte oplossing, het wordt gepitcht als dé website tool om jouw creatieve ondernemersgeest de vrije hand te geven. In dit artikel leggen we je uit waarom je beter Wix misschien niet zo’n goede keuze is en WordPress wel.

Lees meer

6 nieuwste trends in UX design voor 2022

Trends van afgelopen jaar leek zich volledig te richten op veranderingen in onze levensstijl door COVID-19, maar dit jaar lijken we dit eindelijk te ontstijgen. In 2022, zijn trends in user interface design & user experience design gefocust op futuristische dingen zoals het aangekondigde metaverse, audio content, UX lokalisatie en anderen trends.

Lees meer

Het belang van Conversie Optimalisatie (CRO) en User Experience Design (UX)

Er is een duidelijk verschil tussen conversie optimalisatie en ontwerpen naar gebruikerservaring. Toch zijn beide essentieel voor het optimaal laten functioneren van jouw platform. In dit artikel leggen we je uit wat de grootste verschillen zijn tussen beide en waarom het voor jouw bedrijf van belang is om beide te integreren.

Lees meer